11/20/08

Tak Kene

Arghhh aku da agak da. Mesti ada bende yang tak kene. Haihhhh. Ni kali ke empat aku try nak post nih. Da la awal2 aku tak save. Fuhhh. Skang plak problem nak publish taboleh. Apekejadah nye sume ni. Huhu. Ok. Amek mood balek.. fuhhh. Ok. First of all aku nak mulekan post ni ngan ucapan Selamat hari Khamis. Huhu. Ari ni lambat skit aku post blog. Fuhh. Seharian tak duduk dpn lap top ni. Rindu pule. Huhu. Okayh. Macam biasa. Aktiviti – aktiviti yang aku lakukan pada ari ni. Bangun pagi tu mesti wajib. Kalo tak bangun pagi cm ne nk buat aktiviti kan? Huhu. Bangun besiap apa sume. Then terus gerak pegi rumah member aku kat Bangi. Niat nak settle hal apartment. Adoi. Aku tadapat plak slot untuk register apartment untuk semester depan. Dah la next semester tu aku pnye final semester. T_T sadis sadis. Sampai je sana, melepak lepak ngan dorang. Lame juge tak jumpe mereka. Ari tu jumpe kejap je lepak kat Shah Alam. Jadik lepak2 + tgk tv je la kot kat umah tu.

Ari ni aku rasa first time kot taun ni layan cite indon kat tv. Cite Rapunzel. Fuhh. Cite Rapunzel ni muke pelakon yang jahat tu. Horror gak la. Orang tua pakai lipstick itam, pastu ada calit itam kat atas idung dia. Siap ada tongkat macam kapak lagi. Lol. Camne aku buleh layan pon tatau la. Huhu. Tp sebelum tu aku layan Neraca Hidup kat tv3. Hoho. Neraca Hidup kat tv3 ari ni tajuk dia DIVA DIYANA. Cite pasal sorang perempuan yang bernama Diva bosan ngan cara hidup tak sihat dia. Mak Diva merupakan owner sebuah kelab malam. Mak Diva juga menjalani perjalanan hidup yang tidak sihat. Diva yang bosan dengan cara hidup dia tiba tiba berubah menjadi seorang yang baik dan belajar agama. Ini semua selepas beliau bertemu dengan seorang wanita yang bernama apa ntah. Wanita itu kemudian mengajak Diva ke rumahnya untuk mempelajari cara hidup yang sihat. Diva yang mempunyai niat untuk berubah akhirnya bersetuju untuk pergi ke rumah wanita itu yang digelar Kakak. Di rumah Kakak, Diva mempelajari cara berpakaian sopan serta solat. Kemudian Mak Diva dapat tahu yang Diva da berubah. Dia mengatakan bahawa Diva adalah anak haram (anak luar nikah). Kemudian Diva cube untuk membunuh diri. Tapi cubaan untuk membunuh diri tidak berjaya. Beliau hanya pengsan dan pihak hospital menelefon Kakak. Beliau pun berjanji tidak akan buat lagi perkara tersebut. Walaubagaimanapun, Mak Diva tetap tidak berubah. Untuk pengetahuan kalian semua, Diva hanyalah nama samaran semasa beliau terpesong. Nama sebenar beliau ialah Diyana. Huhu camne leh jadik Diva pon tatau la. The end.

Lepas je lepak keluar makan malam. Wow. Cpatnye da malam. Pada belah malam aku lepak berjumpe member aku di foodcourt kat U aku. Lepak la ngan member member yang tak balek bercuti. Ada short course dorang tu. Dalila ngan Aniza. Dalam ketika aku melepak tu. Ada satu conversation antara Mike(bukan nama sebenar) dengan Alilad (bukan nama sebenar) yang agak lawak. Huhu.

Conversation 1

Mike : ko nak beli barang apa?
Alilad: aku nak beli mose razer ( ra-zir)
Mike: RA-ZER? (gelak)
Alilad: eh bukan RA-ZER ke? (tunduk malu)
Mike: Razer (Ray-Zer) la.

Conversation 2

Aku tak berapa nak igt dialog dorang. Tp apa yang aku dengar. Dorang tengah sembang pasal computer.

Mike: Komputer power. (bercerita pasal computer la)
Alilad: tau lah. Ingat aku NO-OB sangat ke?
Mike: NO-OB (sambil gelak)
Alilad: eh silap. (tunduk malu)
Mike: Noob la.

Razer yang dimaksudkan

Hari ni juga banyak pulak accident belaku. T_T. cuak pon ada gak nak drive balek rumah. Ari ni je 3 accident belaku sepanjang perjalanan harian aku. Tu tak termasok accident bercakap macam member aku bernama Alilad (bukan nama sebenar) tu. Okay aku nak cite pasal accident ari ni. 1st Accident dekat simpang masuk U aku. Kereta kancil dengan kereta saga kalau tak silap aku. 2nd accident dekat belakang jalan U aku. Motor dengan wira. Huhu. Aku pon hampir terlibat sama. Mujur brake aku makan. T_T kalo tak pakej ngan orang2 kumpul depan tu skali aku langgar. Cuak gak aku time tu. Huhu. Accident yang ketiga plak semasa on the way nak balik Shah Alam. Simpang USJ nak pergi Ke HICOM. T_T skali lagi sempat aku brake. Kalo tak langgar Divider yang da pecah kene hentam ngan lori. Huhu. Alhamdulillah aku sempat sampai ke destinasi yang ingin dituju.

Okayh. Ini plak pasal sukan. Germany 1 England 2. England membariskan pasukan tanpa beberapa pemain utama. Lampard takde, Gerrard takde, Rooney takde. Senang cite ramai tak de. Aku tgk highlight je. Boleh tahan jugak la game tu. Ramai player yang boleh diketengahkan bakat. Gol plak byk yang nasib serta kesalahan pihak pertahanan. Huhu. Bagus2. Penat plak menaip pjg2. Okayh. The End.

3 comments:

Ahmad Mauluddin said...

waa..citer psl suar dlm renoma x de ke? akakakaka!!!

Mira3dora said...

wahah bapak panjang ko tulih. hehe. btw blogger ni kadang sengal sket. tetibe taley post an. pnat aku tulis pnjgn2 huhu

Unknown said...

gile x cover name tu..letak la Maria ke..Zaharah ke..siot la!