11/22/08

Penat

Hari ni aku bangun awal.. fuhh. Awal le pule. T_T. bgn bgn je terus gerak gi Tg Malim. Follow parents aku melawat dan membersihkan umah sana. Lame gak la aku tapegi sana. Ada la dkat setaun. So aku nak tgk gak la macam mana rupe rumah tu. Huhu. Ikot highway then singgah petronas. Nak isi minyak. Aku pon pegi la ke kaunter untuk amek resit. Brader Petronas ni agak sombong jugak. “bang boleh bagi resit pam nombor 7 tak?” aku cakap kat brader tu. Dia bole buat tatau je. Fuhh. Gile. Aku repeat 2 3 kali gak. Tp tade respon. Last skali aku meninggikan suara aku. Dan kemudian baru la brader tu cakap “nah” wow. Nah je? T_T tade cakap “terime kaseh sile datang lagi “ ke ape ke. Fuhhh.



Jadik aku pon meneruskan perjalanan. Perjalanan yang mengambil masa 1jam 30 minit itu membuatkan aku tertanye2 bagaimana rupe rumah tu. Lalang2 da tinggi ke blom. Huhuhu.. then sampai la ke kawasan perumahan aku. Guard bukak palang. Muke sengih je.. Bagus. Mesra Pelanggan. Cmtu la aku nak. Senyum. Adoii. Muke Guard tu macam muke Nabil Raja Lawak. Fuhh. Zazzzz! Sampai. Aku bukak pintu. Tgk tgk da tak macam rumah da. Utan abis da. T_T

Jadik aku pon mengeluarkan la senjata2 untuk memulihkan sedikit keadaan rumah aku tu. Mesin rumput sume da ready da. Minyak petrol apa sume da ada. Skarang tibe masa mulekan keje. Masa nak mule mesin tu. Adoii. Mesin rumput aku yang boleh sandang tu rosak plak enjin dia. T_T enjin da mitsubihi da. Tp rosak la plak. T_T. so ada satu mesin je boleh gune. Mesin rumput yang tolak tu. Fuhh. Jadik aku memulakan aktiviti memesin rumput. T_T sejam je larat. Penat da pastu. Lalang tinggi lampai. Lagi tinggi dari aku. T_T. penatt. So tuka shif ngan ayah aku. Aku pegi potong pokok2 kat area yang tak boleh di machine. Huhu. Kemudian. Da tengah hari cm tu. Terik gila. So. Stop la. Packing2 barang. Trus gi mkn. Then lepas gi mkn gi beli barang dapur kat tesco jap. Then balek umah.


Penat sungguh hari ni. Jap gi nak tengok match Liverpool ngan Fulham plak. Goodluck Liverpool. Harap harap menang. Walaupon gerrard takde. Tapi Liverpool tetap dihati. You’ll Never Walk Alone~ Prediction: Liverpool 3 – Fulham 0

1 comments:

Ahmad Mauluddin said...
This comment has been removed by the author.