1/4/09

FA Cup 3rd Round



FA CUP 3rd Round

Tottenham Hotspur 3 - 1 Wigan Athletic
Hartlepool United 2 - 0 Stoke City
Portsmouth 0 - 0 Bristol City
Sheffield Wednesday 1 - 2 Fulham
West Ham United 3 - 0 Barnsley
Middlesbrough 2 - 1 Barrow
Hull City 0 - 0 Newcastle United
Chelsea 1 - 1 Southend United
Manchester City 0 - 3 Nottingham Forest
Cardiff City 2 - 0 Reading
Charlton Athletic 1 - 1 Norwich City
Torquay United 1 - 0 Blackpool
Forest Green Rovers 3 - 4 Derby County
Queens Park Rangers 0 - 0 Burnley
Leicester City 0 - 0 Crystal Palace
Arsenal 3 - 1 Plymouth Argyle
Macclesfield Town 0 - 1 Everton
Watford 1 - 0 Scunthorpe United
Sunderland 2 - 1 Bolton Wanderers
Coventry City 2 - 0 Kidderminster Harriers
Millwall 2 - 2 Crewe Alexandra
West Bromwich Albion 1 - 1 Peterborough United
Kettering Town 2 - 1 Eastwood Town
Ipswich Town 3 - 0 Chesterfield
Preston North End 0 - 2 Liverpool
1/4 13:30 UK Gillingham VS Aston Villa
1/4 16:00 UK Southampton VS Manchester United
1/5 20:00 UK Blyth Spartans VS Blackburn Rovers

Comment For Liverpool Match : Seperti diduga di atas kertas, 2-0 Liverpool berjaya menundukkan Preston. Namun, separuh masa kedua kelihatan goyah di barisan tengah apabila bertubi-tubi Reds diserang. Terima kasih juga buat pengadil perlawanan yang membatalkan jarigan Preston setelah Jamie Carragher membuat aduan dia disekat dengan memegang kakinya untuk bertahan. Namun, apa yang penting kembalinya El-Nino tak menghampakan sekalian peminatnya di seluruh dunia. Steven Gerrard yang bermain 90 minit perlawanan sebenarnya menghadiahkan gol di minit akhir buat El-Nino ketika pertahanan Preston leka menyerang. Gol pertama diledak pemain sayap Sepanyol, Riera. Liverpool yang mendominasi separuh masa pertama, akhirnya goyah sedikit setelah Alonso dibawa keluar. Xabi kelihatan cedera pada betis atau pergelangan kakinya. Mungkin, satu impak untuk Liverpool bermain baik di tengah.

Kapten, Steven Gerrard akhirnya beraksi 90 minit sekaligus menutup spekulasi beliau digantung dari bermain di Liverpool. Debutnya hari ini sangat baik dalam membuat serangan. Beberapa rembatan derasnya banyak diselamatkan penjaga gol Preston. Barisan pertahanan juga begitu mantap. Cavelieri mungkin sedikit merisaukan Reina berikutan aksi cemerlangnya. Begitu juga, Insua yang membuatkan Dossena mungkin balik ke Itali semula.

El-Keano hari ini tidak seperti biasa. 3 gol dalam 2 perlawanan terakhirnya berakhir di sini. Dia gagal meneruskan deretan golnya dalam 3 perlawanan berturut-turut. Banyak juga peluang yang dihidang kepadanya di separuh masa pertama, namun seperti biasa dia gagal memberikan gol.

Keputusan 2-0 pasti meningkatkan semangat pemain untuk beraksi lebih cemerlang untuk separuh musim kedua pada tahhun baru ini. Mungkin tiada siapa perlu Rafa beli untuk januari ini. Namun, Rafa kini mempunyai skuad terbaiknya untuk menjuarai Premier League dan Piala FA.

0 comments: